«Інтернет: за і проти!»
«Інтернет: за і проти!»
Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.
Обладнання: плакат«Основні правила спілкування», плакат №1 іззображенням комп'ютера, плакат №2 із зображенням комп'ютера, підключеного до мережі Інтернет; запис на дошці; малюнки учнів; пам'ятки, картки, зображення Золотої рибки, ілюстрація, мікрофон тощо.
За часів сьогодення, коли особливого значення набуває інформація, вже ніхто не заперечує, що комп'ютер увійшов до різних сфер сучасного життя, і часто-густо без нього важко обійтися. Багато хто використовує його на роботі, вдома, а деякі присвячують комп'ютеру своє дозвілля.
Із газети
Хід заняття
І Вступне слово.
Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть практично усізасоби масової інформації. А ось про комп'ютерну згадують набагато рідше.Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свійвільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров'ям.Можна стверджувати, що наприкінці XX століття виникла і поширилась нова форма залежності - комп'ютерна.
Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити проІнтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має мережа. Але спочатку звернемося до епіграфу нашого заняття.
Завдання для учнів:
Прочитайте уважно епіграф і поясніть, як ви розумієте цевисловлювання, чи згодні ви з цим, а якщо ні, то поясніть, чому. Алеспочатку давайте звернемося до плакату «Основні правила спілкування» ібудемо керуватися написаним протягом нашого заняття. (учні висловлюють свою точку зору, спираючись на «Основні правила спілкування»
- Бути позитивним, активним.
- Говорити те, що думаєш.
- Говорити тільки за темою.
- Не критикувати, бути толерантним.
- Говорити коротко.
- Не перебивати.
- Слідкувати за часом.
Слово вчителя:
Комп'ютер підвищує інтелектуальний рівень дитини, допомагає їйувійти у доросле життя. Діти полюбляють спілкуватися з комп'ютером: віндозволяє обрати потрібний рівень розмови, виправляє помилки, можевідповідати на ті запитання, які дорослим вважаються дурницями.
Переваги комп'ютерної системи навчання безумовні, але попередженнянесприятливих факторів має особливе значення для учнів. Чому саме? Заразспробуємо з'ясувати.
Завдання для учнів:
Зверніть увагу на плакат №1 і плакат №2, скажіть, чим схожізображення на даних плакатах і чим вони відрізняються.
(учні відповідають, що комп'ютер, зображений на плакаті №2підключений до мережі Інтернет, і в нього більше можливостей ніж укомп 'ютера на плакаті №1)
Інтерактивна вправа «Займи позицію» або «Кути»
Спробуйте визначитися, з яким комп'ютером, №1 чи №2, вам цікавіше і доцільніше працювати, об'єднайтеся у відповідні групи і займіть відповідну позицію. Доведіть свою точку зору, користуючись правилами спілкування.
(учні працюють в групах, намагаються переконати своїх опонентівтаким чином, щоб ті зайняли іншу позицію. Класний керівник можедопомогти учням у виявленні позитивних і негативних рискористуванням комп'ютером в мережі та домашнім комп'ютеромвзагалі, використовуючи картки виду:
Позитивні аспекти
— Активізація пізнавальної діяльності.
— Розвиток уваги та просторової орієнтації.
— Збільшення обсягу інформації за одиницю навчального часу.
— Систематизація мислення.
— Розвиток навичок пізнавальної діяльності та особистісний зріст.
Негативні аспекти
— Розумова втома та перевтомлення.
— Емоційне, психічне та зорове навантаження.
— Несприятлива дія на навколишнє середовище.
— Поява синдрому залежності від Інтернету.
— Соціальна ізоляція.
— Серйозні особистісні проблеми, суїцид.
Слово вчителя:
Без комп'ютерів цивілізоване суспільство не можна вважатиповноцінним, і застосування комп'ютерів поширюється кожного дня і будепоширюватися у майбутньому. Як і будь - який інший винахід, комп'ютер в умілих руках - це благо, а у безладних - покарання. Його шкідлива дія наздоров'я людини головним чином залежить від порушення правил, які ми з вами встановимо пізніше. Слід користуватися комп'ютером так, щоб можна було зберігати фізичне, психічне та духовне здоров'я.
Інтерактивна вправа «Карусель»
Учні об'єднуються в 4 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь).Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певнийвідрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналомпередати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читаютьзавдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюютьвідповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи неповернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командиркожної групи оголошує написане з урахуванням версій Інших груп.
Картка №1
1. Якщо ви отримали по Інтернету невихований грубий лист.. ?
2. Нікому без дозволу батьків не давати...
Картка №2
1. Якщо ви знайшли в Інтернеті інформацію, що стурбувала вас?
2. Ви познайомилися за допомогою Інтернету з людиною, і вона васзапросила на побачення...
Картка №3
1. Вам дуже потрібно зустрітися з вашим другом з Інтернету, хоча
ви його раніше не бачили...
ви його раніше не бачили...
2. ви несподівано для себе зайшли до забороненого сайту...
Картка №4
1. Ваш друг виклав в Інтернет ваші фото, які ви не хотілиоприлюднювати...
2. вам дуже хочеться поспілкуватися з другом з Інтернету, але наваші електронні листи він відповідає мовчанням...
Слово вчителя:
Ви самі вивели правила користуванням Інтернетом. Чи погодитесь виприйняти їх за правила, які допоможуть уберегти вас в мережі?
Слово вчителя:
Перед початком наступної вправи хочу наголосити на тому, що вІнтернеті вас підстерігають небезпеки, про які ви навіть не здогадуєтесь.
Тому наступна вправа дасть можливість переконати тих, хто вважає себенепідступним.
Тренінг «Зіпсований телефон» або «Брехня».
З числа учнів класу вибираються 3-5 бажаючих взяти участь втренінгу. Один з них залишається в класі, а ті виходять за двері в коридор.Учневі, що залишився, показують ілюстрацію. Він її запам'ятовує, а потімописує побачене одному з тих, хто зайшов до класу з коридору. Другийуважно слухає пояснення першого і передає почуте третьому. Коли останнійучень, що вийшов до коридору, пояснить те, про що йому розкажепопередній, і за його розповіддю на дошці схематично учитель зобразить це, учасникам тренінгу покажуть справжню ілюстрацію. І тоді кожен зможепобачити наскільки співпадає почуте з побаченим.
Слово вчителя:
Потрапити у залежність можна від чого завгодно, і комп'ютер не євинятком. Така пристрасть може стати серйозною проблемою, коли людинареалізує біля комп'ютера весь вільний час, забуваючи про їжу, нехтуючисвоїми щоденними обов'язками. Якщо людині, у якої сформуваласязалежність від Інтернету, з якоїсь причини не вдається сісти до екранамонітору, вона стає нервовою, дратівливою, агресивною. Часто-густо у такихлюдей виникають складності з іншими людьми, їм важко заводити друзів іпідтримувати стосунки з близькими. ї тут багато що залежить від батьків.Тому наступна наша вправа буде стосуватися саме їх.
Інтерактивна вправа «Золота рибка».
Кожен учень отримує зображення золотої рибки, яка може виконати Збажання, але тільки ті, що стосуються батьків, Інтернету та безпечногознаходження в мережі. Учні на зворотному боці Золотої рибки пишутьпобажання - правила для батьків стосовно користування Інтернетом, а потім презентують їх усім учням. Після оголошення усіх робіт учасники заходуповинні отримати правила для батьків.
Підсумок заняття
Інтерактивна вправа
«Мікрофон»
Учні отримують по черзі мікрофон і відповідають на питання:
— Які нові знання ви сьогодні отримали?
— Як ці знання ви будете використовувати в реальному житті?
Немає коментарів:
Дописати коментар